Yazılarım E-postana gelsin.

Yaz E-Postanı!

28 Kasım 2017 Salı

Jurnal #6 : Beytepe Yolları ve Ankara

Özlem Ekici

  Uzun süredir sessiz bir şekilde bir köşeden izlediğim blog dünyasına geri gelmeye çalışıyorum. Sanırım bu yazı ile tekrar geri gelmiş bulunuyorum. Öncelikle sizler için Ankara'dan sonbahar-kış manzaraları getirdim. Yazının devamında yer yer size göstereceğim ve her ne kadar soğuk bir havası olmasına rağmen görülmeye en değer zamanlarının sonbahar ve kış olduğunu göstermeye çalışacağım. 



  "Peki bu kadar vakit yokken neler yaptın?" Bu sorunun cevabı çok basit, yeni bir ortama ayak uydurma çabası içinde okumaya çalışıyordum. Abartmıyorum, ben bir Egeli olaraktan iliklerime kadar donuyorum -üstelik daha kar yağmadı. Okula gelirsek bol bol İngilizce dersleri arasında programlama ve tasarım ile ilgili olan uğraşlarıma elektrik ve elektroniği de koyaraktan fazlasıyla yoğun bir yaşam rutinine başladım. Neyse ki hazırlık okumak sizi bölüm okumaktan bir nebze daha az yorduğu gerçeğini var sayarsak istediğiniz gibi çalışma şansına sahip olabiliyorsunuz. 



  Bol bol kitap alıyorum, lakin okumaya vakit bulabildiklerim fazlasıyla az. Bir yandan bilimsel ağırlıklı bir kitap, bir yandan edebi ağırlıklı bir kitap okumaya çalışmak oldukça güç oluyor. Bunların üstüne bir de İngilizce kitaplar okumaya başlayınca, halimi tasvir edecek kelime bulmada yetersiz kalıyorum. İçinizi yeterince kararttığımı düşünerekten ve de ne halde olduğumu bir kez daha kendime hatırlattığıma göre artık Ankara hakkında konuşabilirim. 



  Ankara, daha önceki yazılarımda bahsettiğim üzere hayallerimin şehri olarak geçiyordu. Bu konuda neden böyle düşündüğümü bir türlü açıklayamasam da tasvir etmeye çalışacağım. Hiç gitmediğiniz bir yer vardır, gitseniz sanki orada her şey çok güzel olacak hissine kapılırsınız. Gittiğinizde de sanki hep oraya aitmişsiniz hissi uyandırır ya hani, işte Ankara benim için buydu. Geldim, gördüm, bir kez daha anladım. Benim olmam gereken şehir burası: Ankara!

  Üniversiteme konuyu getireceğim lakin neredeyse bir dönemi bitiriyor olmama rağmen bıraksanız kampüste kaybolurum. Dersler bittikten sonra kampüs dışına kendimi nasıl attığım konusunda halen bir fikrim yok. İlk geldiğim sıralarda gezdiğimle kaldım, ikinci dönemde gezmeyi planlıyorum. Umarım bu planıma uyarım. İlk gezi zamanıma göre aslında fazlasıyla yeşil ve temiz bir havasıyla sizi kendine sevdirebilir. Kışlara gelince nefret sebebi olabilir, soğuğa karşı önlemli davranmak en iyisi. Yeşil Vadi denilen bir göl kenarımız var ki gittikten sonra çıkmaya üşeneceğiniz bir mekan. Üşeneceğiniz diyorum çünkü tırmanmanız gerekebiliyor. Övmek gerekirse kesinlikle merkeze göre fazlasıyla temiz bir havası var. Dikkat oksijen çarpabilir! 


  Ankara'nın Bahçelievler gibi güzel bir yerinde ikamet etme şansı yakalamış biri olaraktan kesinlikle burayı çok sevdim. Ben gibi üşengeç bir insan için çok güzel bir yer, her şey elinizin altında denebilir. Özellikle akşamları arkadaşlarınızla can sıkıntınızı atmak için güzel kafelere sahip bir yer. 



  Gelelim hem komik hem de bir o kadar işkenceli olan durumlara. İlk sırada tabi ki: Beytepe Otobüs Kuyruğu. Yolun uzunluğunu bir kenara bırakıyorum, o kuyruk nedir? Sabah uyanamadıysanız beklerken yediğiniz soğuk ile kendinize kesinlikle geliyorsunuz. Ve bu kuyruk daima var, azalır veya çoğalır ama daima hep orada. Metronun Beytepe durağında boşalıp dolması da bir başka hoşuma giden bir durum. Çılgın bir kalabalık olarak inip biniyoruz. Sürekli bir koşuşturmaca olmasına rağmen buna alıştığımı hissediyorum. Sonuçta daha dört yıl daha var, alışmazsam tam bir işkence olur. 


  Son olarak Mustafa Kemal Paşa'yı sık sık ziyaret edebilme şansına sahip olmak bile bu şehri sevmek için yeterli oluyor. Soğuğunla bile güzelsin Ankara! 

(Egeliler olaraktan toplanıp ısınmak için birbirimize sokuluyoruz, gerçekten denildiği kadar soğuk bir yer.)

Hoş kalın. 


Özlem Ekici / LEVLA LAVİN

Levla da benim, Özlem de ama buralarda çoğunlukla Levla'nın izini sürüyoruz.

17 comments:

  1. Sevdiğimin şehri Ankara gelemem.. Ayrıldık terk etti beni.. Ben şimdi nasıl Ankara simidi yerim kuğulara bakarım G.Osmanpaşa'da gezer tozarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüldüm, başka şehirlerde de mutlu olabilirsin ki umarım olursun. Sana Ankara'yı unutturacak bir sevgi ve şehir hayatında olsun.

      Sil
  2. öncelikle hoşgeldin canım benim ...Ne güzel anlatmışsın Ankarayı öyle merek ettim şehri :) dilerim her şey güzel gönlünce olur sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum, çok teşekkür ederim. İnşallah :)

      Sil
  3. Öncelikle hoşgeldiniz. Ankara'nın ayrı bir yeri var bende. Herşeyiyle güzeldir Ankara. Hatta o donduran soğuğuyla bile. Öğrenciler için oldukça keyifli bir şehir. Keyfini çıkarın.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Ben fazlasıyla sevdim. Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  4. Ankara ayazını hiç sevmesemde evimde oturup kitap okumayı seviyorum :D Benim neredeyse çok az ayak bastığım sokaklar. Genelde okuldan eve geldiğim için pek gidecek şansım da olmayabiliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence o soğuğuna rağmen biraz zaman ayırıp gezmelisin, gerçekten güzel bir şehir ayazına rağmen. :)

      Sil
  5. Yazılarına kaldığın yerden devam etmene sevindim. Ben de Ankara'da okudum. Sabah ayazlarına dikkat. :) Normalde İstanbullular Ankara'yı çok beğenmez ama anılarından dolayı mıdır nedir, ben de sevmiştim Ankara'yı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Elimden geldiğince yazmaya devam etmeye çalışıyorum. Ona ayrıca dikkat ediyorum :)

      Sil
  6. heeeey ankara çok güzeldir ivit. bahçelievler holeeeey :) büyülü fenere yakın köşede bir pastane var çok güzeeel yedinci cadde üzerindeee. kar pus alışcan tabii. ama kültürü ne güzeldiiir :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba :) Ankara için "Soğuğuyla meşhur." derler, hakikaten öyle sanırım. Neşeli sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, öyle bir söz var. Lakin bu kışın tam geçmediğine eminim burada. Zira kar yağmasını beklerken yağmadı diyebilirim :) Kucak dolusu sevgilerle...

      Sil
  8. Bloga sıkı bir dönüş olmuş, eklediklerinin hepsini teker teker okudum Levla:)
    Ankara genelde sıkıcı bulunurken böylesi keyifli anlatman çok hoş. Birkaç gez gittim, ben ancak bir turist gözüyle yorum yapabiliyorum ve Ankara'yı seviyorum. Dediğin gibi Anıtkabir'i ziyaret etmek bile yeter.
    Okul hayatında kolaylıklar,başarılar dilerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Elimden geldiğince devam ediyorum yazmaya. Sizi de bayadır görmüyordum. Tekrar hoş geldiniz. Ben de Ankara sevenlerdenim. Çok teşekkür ederim. Kucak dolusu sevgiler :))

      Sil

**Yorumlar sayesinde görüşüyoruz, yorum yazmadan geçmeyin.
**Lütfen yorum kısmında link vermeyin, link içeren yorumlar yayınlanmıyor.
**Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Özlem Ekici, Personal Blogger Templates | Blog aa

Levla'nın Not Defteri - Kişisel Blog | Bütün Hakları Saklıdır | Copyright © | 2016 - 2023